petak, 10. travnja 2015.

ZASTO JE FACEBOOK TAKO POPULARAN

Što Facebook čini tako posebnim i privlačnim da uspjeva zadržati dominatnu poziciju među društvenim mrežama?

Prije Facebooka postojale su društvene mreže poput MySpacea i Friendstera, a nakon njega pojavile su se Twitter i Pinterest. Međutim, sve one zaostaju za Facebookom koji svakim danom sve više boji u plavo kartu društvenih mreža. Koji su glavni razlozi neprestanog rasta popularnosti Facebooka među korisnicima? Ima ih nekoliko.

Kvalitetnije povezivanje
Iako je cilj svake društvene mreže međusobno povezivanje korisnika, Facebook je bio prvi koji je povezivanje doveo na višu razinu i ponudio inovativnosti na tom području. Dok je primjerice MySpace bio fokusiran na kreiranje zajednice glazbenika i njihovih fanova, Facebook je ponudio spajanje sa starim prijateljima, stvaranje novih prijateljstava i ostajanje u kontaktu s dragim ljudima. Tako „prisno“ povezani korisnici međusobno dijele sadržaj i stvaraju pozitivne emocije. Te pozitivne emocije nastupaju kada je korisnik prihvaćen od članova svoje zajednice, a Facebook je upravo to ponudio lajkovima, dijeljenjima i tagiranjima.

Fan stranice i grupe
Osim povezivanja s prijateljima, Facebook je ponudio i kreiranje fan stranica i grupa kao mjesta za još bolje povezivanje s ljudima koji dijele iste interese ili pak s glazbenicima, raznim organizacijama i brendovima. Na taj način, osim samog povezivanja, Facebook je omogućio novi i svježi način prezentacije i oglašavanja, a korisnici su na prvom mjestu. Transparentnost tvrtki postala je veoma važna, a fan stranice postale su komunikativna mjesta za razmjenu mišljenja o brendu.

Newsfeed
Ono što je u početku nedostajalo ostalim društvenim mrežama je mjesto na kojem su dostupne sve recentne objave. Facebook je i u tome bio prvi. Ponudio je i visoku razinu zaštite. Naime, svi korisnici su maksimalno zaštićeni kada su u pitanju njihove „male špijunske radnje“. Iako se često pojave novootkrivene aplikacije pomoću kojih navodno možete odgonetnuti tko je lutao po vašem profilu, takve zapravo ne postoje. Korisnici tako mogu bezbrižno pregledavati tuđe profile bez straha da će biti otkriveni dok je, primjerice, kod MySpacea u početku bilo vidljivo pregledavanje tuđih profila.

Oglašavanje
Kroz godine svog postojanja Facebook je na svoju adresu primio brojne pritužbe zbog slabog čuvanja podataka svojih korisnika i njihova prodavanja oglašivačima. Međutim, čak niti to nije poljuljalo njegovu popularnost. Iz Facebooka su se pravdali kako to čine upravo zbog svojih korisnika kako bi im ponudili što kvalitetnije oglase prema njihovim interesima. Danas Facebook neprestano nudi nove i naprednije te povoljnije opcije oglašavanja. Društvene mreže prije Facebooka postavljale su nasumične oglase, dok je on nudio precizno targetiranje, a neke koje su došle kasnije još uvijek nemaju jasno razvijene modele oglašavanja.

Vidljivost i viralnost
S obzirom na brojnost korisnika i mogućnosti koje nudi, Facebook je broj jedan u stvaranju viralnog sadržaja. Iako je neki video često prethodno postavljen na Vimeu ili Youtubu, to je tek prvi korak, a njegova potpuna vidljivost nastupa tek kada se proširi među korisnicima Facebooka, pa zatim Twittera itd. Osim toga, danas ne postoji mjesto na internetu koje ne sadrži Facbook like i share gumb – samo jednim klikom sadržaj se prikazuje na tuđim profilima. Svoj dio zauzimaju i ostale mreže ali jedino je Facebookov „Sviđa mi se“ posebno istaknut ispod ili iznad većine online sadržaja.

Sve u jednom
Sve ostale društvene mreže obraćaju se određenim društvenim skupinama. Dok je MySpace namijenjen glazbofilima, Pinterest je više za kreativce koji vole fotografiju; LinkedIn nije klasična mreža jer je fokusiran na poslovnu sferu, a Twitter je za one kojima smeta „šarenilo“ Facebooka i vole se sažeto izražavati. A Facebook je to sve u jednom! Njegova misija od samog početka je promoviranje mnoštva identiteta kojeg korisnici izražavaju svojim objavama i međusobnim odobravanjem te povezivanjem koristeći tekst i multimediju te brojne mogućnosti. Osim toga, dopušta svojim korisnicima da se izraze i prezentiraju na željeni način kroz sadržaj koji postavljaju – daje im prostora za isticanje.

Neprestane inovacije i jaka tehnička podrška održavaju Facebook na vrhu dok primjerice Friendster nije uspio jer se nije znao tehnički nositi sa sve brojnijim korisnicima. U mnogočemu je bio prvi, pa čak i kada bi se pojavila neka nova mreža s novim opcijama, Facebook bi uzvratio duplo. Dobar primjer je pojava Google + mreže koja je omogućila kreiranje krugova prijatelja. Facebook je na to odgovorio još boljim načinima grupiranja prijatelja i manipuliranjem vidljivosti profila i svakog sadržaja pojedinačno. Facebook je kod većine korisnika primarna društvena mreža dok su ostale tek dodaci. Događa se upravo ono što je istaknuo Robin Wauters, urednik The Next Weba: Facebook je jedan cijeli svijet, a ostale društvene mreže samo u njemu žive.

Nema komentara:

Objavi komentar