Facebook, kao i Google sa svojim algoritmima, odbija otkriti detalje o tome kako odabire sadržaj kojim vam donosi na News Feed, odnosno koji su kriteriji njihovog mehanizma EdgeRank-a, koji im u tome pomaže, navodi Jutranji. The Daily Beast odlučio je napraviti mali eksperiment, a njihovi su volonteri o Facebooku zaključili:
Facebook "ne voli" nove korisnikeUslovno rečeno, morate "zaslužiti" da biste dobili pažnju kao i ostala Facebookova gomilica koja je na Mreži već duže vrijeme. Volonter Phil pokušao je komunicirati sa drugima, ali njegovi su statusi jednostavno išli u "prazno", a više je pažnje dobio tek kad su i drugi počeli komunicirati sa njim. Što nas dovodi do:
"Facebookove petlje"Da biste dobili pažnju na Facebooku, vaši prijatelji moraju sa vama komunicirati na neki način – likeati statuse i updateove - ali to je teško postići ako im se vaši statusi ne pojavljuju na News Feedu.
Top News je "pod cenzurom"...Prava je zabava, kažu, započela kada su nagovorili i druge podgrupe volontera da komuniciraju sa Philom. Odjednom se počeo pojavljivati na updateima koje donosi opcija Top News, koja vrlo jakom selekcijom odabire šta će se pojaviti na vašim stranicama, ali i Most Recent – koji vam donosi posljednje "vijesti". Ipak, neće vas prečesta interakcija dovesti na Top News. Kad bi korisnici vidjeli sve statuse i updateove svojih prijatelja upravo tamo, to bi im dosadilo, što bi dovelo do Facebookove propasti. Zato Mreža pažljivo bira šta će prije "iskočiti" vašim prijateljima, odnosno procjenjuje tip interakcije za koji misli da ćete se najviše interesovati. A ponekad vam, namjerno, prikazuje satima stare statuse i interakcije.
... a pod cenzurom je i opcija "Most Recent"Ova opcija donosi vam posljednje updateove vaših prijatelja. Zato mnogi korisnici misle kako im se tom opcijom pojavljuju sve vijesti vezane za prijatelje, ali naravno da to nije tako. Ovome možete doskočiti i prilagoditi sebi objave koje želite vidjeti. Pod "Edit Options" na vašim Most Recent objavama možete odrediti koliko prijatelja želite da se pojavljuje na vijestima koje vam se prikazuju.
"Uhođenje" prijatelja neće vas učiniti popularnijim na FaceuKoliko god se trudili, zaključili su volonteri ovog eksperimenta, gledanje tuđih profila, fotografija i statusa, neće pomoći vašem profilu da se češće pojavljuje na njihovim News Feedovima. Logično. Ali, došli su do sljedećeg zaključka:
Imate li na Faceu prijatelje koji "uhode" vaš profil, to će pomoći vašoj popularnostiIako im se možda ne pojavljujete na News Feedu, tražeći vas i klikajući na vaš profil i objave konstantno učinit će za vas upravo to da će vaši statusi i updateovi postati popularniji i češće se pojavljivati na News Feedu. Volonterima je trebalo nekoliko dana konstantnog klikanja, ali konačno je i Philov profil tako postao popularniji, a počeli su ga primjećivati i korisnici koji ga nisu pratili.
Linkovi "pobjeđuju" statuseVama su sigurno svi vaši updateovi zanimljivi, ali ne i Facebooku. Mreža u ovome slučaju odabire linkove. Oni su efektivniji i plijene puno više pažnje korisnika nego statusi, a samim time provode i više na Facebooku, što je, naravno, cilj Mreže.
Video i fotografije pobjeđuju linkoveSjećate li se koliko ste puta "zaglibili" gledajući nečiji album na Facebooku? Pojavi li vam se fotografija koja vam se sviđa, jednostavno ćete kliknuti da ju vidite i u većim dimenzijama, a onda ćete vidjeti i sljedeću, i sljedeću... I skužiti da ste upravo 10 minuta gledali fotografije.
Komentari su moćniAko postovi koje stavljate na Face skupljaju puno komentara, tada će upravo vaši statusi i linkovi puno češće "iskakati" na News Feedu vaših prijatelja.
Facebook je kao srednja školaDakle, kako bi se Ameri složili, sve je u popularnosti. Na Facebooku postoje "popularnija djeca", sa više od 500 ili 600 prijatelja, i ona manje "popularna", sa 100 ili 200 prijatelja na spisku. Da biste došli među "popularne" i one na koje često klikaju, ako vam je, eto, baš to najvažniji životni cilj, onda budite pametni i na pod svoje prijatelje uključite i neke koji nisu toliko popularni. Oni će vas češće vidjeti na News Feedu i češće klikati na vaše updateove.
Ovo nam se možda čini pomalo smiješno, a na Facebooku ionako komuniciramo samo sa prijateljima i nije nam toliko bitno niti smo sa predumišljajem odlučili koga ćemo sve "dodati" kao prijatelja i sa kime komunicirati. Međutim, mnogima je zaista u velikom interesu privući što više prijatelja, čitalaca postova i slično, čime su postižu veliku popularnost, pa i ostvaruju i neke poslovne korake, a ovakvi rezultati mogu u tome i pomoći.
Facebook "ne voli" nove korisnikeUslovno rečeno, morate "zaslužiti" da biste dobili pažnju kao i ostala Facebookova gomilica koja je na Mreži već duže vrijeme. Volonter Phil pokušao je komunicirati sa drugima, ali njegovi su statusi jednostavno išli u "prazno", a više je pažnje dobio tek kad su i drugi počeli komunicirati sa njim. Što nas dovodi do:
"Facebookove petlje"Da biste dobili pažnju na Facebooku, vaši prijatelji moraju sa vama komunicirati na neki način – likeati statuse i updateove - ali to je teško postići ako im se vaši statusi ne pojavljuju na News Feedu.
Top News je "pod cenzurom"...Prava je zabava, kažu, započela kada su nagovorili i druge podgrupe volontera da komuniciraju sa Philom. Odjednom se počeo pojavljivati na updateima koje donosi opcija Top News, koja vrlo jakom selekcijom odabire šta će se pojaviti na vašim stranicama, ali i Most Recent – koji vam donosi posljednje "vijesti". Ipak, neće vas prečesta interakcija dovesti na Top News. Kad bi korisnici vidjeli sve statuse i updateove svojih prijatelja upravo tamo, to bi im dosadilo, što bi dovelo do Facebookove propasti. Zato Mreža pažljivo bira šta će prije "iskočiti" vašim prijateljima, odnosno procjenjuje tip interakcije za koji misli da ćete se najviše interesovati. A ponekad vam, namjerno, prikazuje satima stare statuse i interakcije.
... a pod cenzurom je i opcija "Most Recent"Ova opcija donosi vam posljednje updateove vaših prijatelja. Zato mnogi korisnici misle kako im se tom opcijom pojavljuju sve vijesti vezane za prijatelje, ali naravno da to nije tako. Ovome možete doskočiti i prilagoditi sebi objave koje želite vidjeti. Pod "Edit Options" na vašim Most Recent objavama možete odrediti koliko prijatelja želite da se pojavljuje na vijestima koje vam se prikazuju.
"Uhođenje" prijatelja neće vas učiniti popularnijim na FaceuKoliko god se trudili, zaključili su volonteri ovog eksperimenta, gledanje tuđih profila, fotografija i statusa, neće pomoći vašem profilu da se češće pojavljuje na njihovim News Feedovima. Logično. Ali, došli su do sljedećeg zaključka:
Imate li na Faceu prijatelje koji "uhode" vaš profil, to će pomoći vašoj popularnostiIako im se možda ne pojavljujete na News Feedu, tražeći vas i klikajući na vaš profil i objave konstantno učinit će za vas upravo to da će vaši statusi i updateovi postati popularniji i češće se pojavljivati na News Feedu. Volonterima je trebalo nekoliko dana konstantnog klikanja, ali konačno je i Philov profil tako postao popularniji, a počeli su ga primjećivati i korisnici koji ga nisu pratili.
Linkovi "pobjeđuju" statuseVama su sigurno svi vaši updateovi zanimljivi, ali ne i Facebooku. Mreža u ovome slučaju odabire linkove. Oni su efektivniji i plijene puno više pažnje korisnika nego statusi, a samim time provode i više na Facebooku, što je, naravno, cilj Mreže.
Video i fotografije pobjeđuju linkoveSjećate li se koliko ste puta "zaglibili" gledajući nečiji album na Facebooku? Pojavi li vam se fotografija koja vam se sviđa, jednostavno ćete kliknuti da ju vidite i u većim dimenzijama, a onda ćete vidjeti i sljedeću, i sljedeću... I skužiti da ste upravo 10 minuta gledali fotografije.
Komentari su moćniAko postovi koje stavljate na Face skupljaju puno komentara, tada će upravo vaši statusi i linkovi puno češće "iskakati" na News Feedu vaših prijatelja.
Facebook je kao srednja školaDakle, kako bi se Ameri složili, sve je u popularnosti. Na Facebooku postoje "popularnija djeca", sa više od 500 ili 600 prijatelja, i ona manje "popularna", sa 100 ili 200 prijatelja na spisku. Da biste došli među "popularne" i one na koje često klikaju, ako vam je, eto, baš to najvažniji životni cilj, onda budite pametni i na pod svoje prijatelje uključite i neke koji nisu toliko popularni. Oni će vas češće vidjeti na News Feedu i češće klikati na vaše updateove.
Ovo nam se možda čini pomalo smiješno, a na Facebooku ionako komuniciramo samo sa prijateljima i nije nam toliko bitno niti smo sa predumišljajem odlučili koga ćemo sve "dodati" kao prijatelja i sa kime komunicirati. Međutim, mnogima je zaista u velikom interesu privući što više prijatelja, čitalaca postova i slično, čime su postižu veliku popularnost, pa i ostvaruju i neke poslovne korake, a ovakvi rezultati mogu u tome i pomoći.
Nema komentara:
Objavi komentar